Πρωταπριλιάτικο Αρθρο - Φανταστικό
(Δημοσιεύτηκε στην Ημερήσια Εφημερίδα της Κοζάνης "Πρωϊνός Λόγος" στις 1/4/2008)
Πρόσω ολοταχώς για την Κοζάνη κινείται το τραμ. Όπως ανακοινώθηκε από τη διοίκηση της ΤΡΑΜ Α.Ε., θα προκηρυχθεί μελέτη σκοπιμότητας για τραμ στην πόλη της Κοζάνης. Το τραμ υπολογίζεται ότι θα φθάσει στην Κοζάνη έως το 2012. Για το δίκτυο θα χρειασθούν 4 οχήματα, ενώ το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται περίπου σε 20 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου θα προκηρυχθεί στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ σύντομα αρχίζουν οι διαδικασίες για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Μαζί με την Κοζάνη το τραμ θα εγκατασταθεί στην Πάτρα, τα Ιωάννινα και το Βόλο. Φορέας λειτουργίας του τραμ θα είναι η ΤΡΑΜ Α.Ε. Το εισιτήριο θα είναι το ίδιο με αυτό της Αθήνας, δηλαδή 0,80 ευρώ. Θα δίνεται η δυνατότητα για φθηνότερο εισιτήριο μέσω της κάρτας απεριορίστων διαδρομών.
Η διαδρομή που επελέγη, βάσει συγκοινωνιακών κριτηρίων και τεχνικής εφικτότητας, είναι Κοίλα – Δρέπανο – Χαραυγή – Κοζάνη – ΖΕΠ – Πρωτοχώρι – Λευκοπηγή. Να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, από την αρχή έως την πόλη της Κοζάνης, η γραμμή θα τοποθετηθεί στην θέση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής, ύστερα από συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Δήμου Κοζάνης και της διοίκησης του ΟΣΕ, προκειμένου ο σιδηρόδρομος να καταλήγει στα Κοίλα. Πριν την πόλη, στο εσωτερικό της πόλης και λίγο έξω από αυτή, η γραμμή του τραμ θα συνοδεύεται με παράλληλη οδό, την οποία θα κατασκευάσει ο Δήμος Κοζάνης.
Η κατασκευή του δικτύου τραμ θα συνδυασθεί με σημαντικό αριθμό αντισταθμιστικών έργων (ανάπλαση πλατειών και κοινόχρηστων χώρων, εφαρμογή νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων), που θα αναβαθμίσουν την περιοχή διέλευσης. Ιδιαίτερη σημασία αποκτά η ανάπλαση όλης της έκτασης που θα απελευθερωθεί από τη μεταφορά στα Κοίλα του επιβατικού και εμπορευματικού σταθμού. Η οδός που θα κατασκευασθεί θα έχει χαρακτηριστικά περιφερειακής οδού.
Η ΤΡΑΜ Α.Ε. συμπεριέλαβε την Κοζάνη στις πόλεις που θα λειτουργήσει τραμ, για τον λόγο ότι η πόλη παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη, καθώς και για λόγους συμβολικούς, επειδή στην περιοχή παράγεται το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, αφού ως γνωστόν, ο ηλεκτρισμός είναι η ενέργεια κίνησης του μέσου. Η μεταφορά μέρους του επιβατικού κοινού της Κοζάνης από το τραμ, αντί ρυπογόνων λεωφορείων και των επιβατικών αυτοκινήτων, θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις και στην ατμόσφαιρα της πόλης. Φυσικά ο περιορισμός κίνησης των συμβατικών μέσων μεταφοράς θα συμβάλει κύρια στην επίλυση του οξυμένου κυκλοφοριακού προβλήματος της Κοζάνης.
Το τραμ ως κυκλοφοριακό μέσον, εκτός από μαζικό μέσον μεταφοράς σταθερής τροχιάς, είναι οικολογικό και αξιόπιστο. Το ποσοστό αξιοπιστίας ανέρχεται σε 99,6%. Στο τραμ επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων και μικρών κατοικίδιων ζώων. Γι’ τον λόγο αυτό, ιδιαίτερα θα βοηθήσει την μετακίνηση των επισκεπτών στο πάρκο «Κουρί». Το τραμ της πόλης αναμένεται να εξυπηρετήσει τα μέγιστα τους φοιτητές της πανεπιστημιούπολης που θα κατασκευασθεί στη ΖΕΠ, τους κατοίκους της ΖΕΠ και των άλλων οικισμών της δυτικής Κοζάνης, των παλαιών και των νέων που δημιουργούνται εκεί, ύστερα από μετεγκατάσταση. Σημαντική θα είναι η εξυπηρέτηση που θα παρέχει στους κατοίκους των δύο δυναμικών οικισμών της ανατολικής Κοζάνης, το Δρέπανο και η Ν. Χαραυγή.
Τρίτη 1 Απριλίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου